خانه » فرهنگی و هنری » سازوکار تشکیل «نهاد نمایندگی مدیران مسئول رسانه‌ها»
  • شنبه ۸ دی ۱۴۰۳ - 2024 28 December

فرهنگی و هنری // 22 نوامبر 2020  ,  18:18  // کد خبر : 57005
پاک‌آیین در بیانیه‌ای تشریح کرد: سازوکار تشکیل «نهاد نمایندگی مدیران مسئول رسانه‌ها»

پدرام پاک آیین، نامزد پیشتاز هجدهمین انتخابات نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات با 45.56 درصد آرا، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مدیران رسانه‌ها، سازوکار تشکیل نهاد نمایندگی مدیران مسئول(پارلمان رسانه‌ها) را که پیش از آن در برنامه‌های خود عنوان کرده بود، تشریح کرد.

پدرام پاک آیین، نامزد پیشتاز هجدهمین انتخابات نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات با 45.56 درصد آرا، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مدیران رسانه‌ها، سازوکار تشکیل نهاد نمایندگی مدیران مسئول(پارلمان رسانه‌ها) را که پیش از آن در برنامه‌های خود عنوان کرده بود، تشریح کرد.

 متن بیانیه پاک‌آیین به این شرح است:

به نام خدا
همکاران گرامی، مدیران مسئول فرهیخته و ارجمند
با سلام و تقدیم احترام
پیرو برنامه اعلامی در خصوص «تشکیل نهاد نمایندگی مدیران مسئول» که عملاً پارلمان رسانه‌ها است، نحوه تشکیل آن در صورت انتخاب این برادرتان به عنوان نماینده مدیران مسئول به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- شرکت‌کنندگان مرحله دوم انتخابات مدیران مسئول می‌توانند در انتخاب نمایندگان رسته خود شرکت کنند.

۲- رسته های‌ ۵ گانه به شرح زیر است:

روزنامه‌ها، رسانه های استانی، رسانه‌های الکترونیک برخط (خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری)، نشریات ادواری و نشریات اختصاصی/ تخصصی.
ملاک، مشخصاتی است که در پروانه انتشار درج شده است.

۳- علاقمندان نامزدی هر رسته می‌توانند حداکثر تا پایان روز جمعه ۷ آذرماه جاری مستقیما به شماره اینجانب اعلام نمایند.

۴- اسامی نامزدهای هر رسته، صبح روز شنبه در کانال تلگرامی «نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها» اطلاع‌رسانی می‌شود.

۵- رسانه‌های استانی (رسانه‌هایی که دفتر مرکزی آن‌ها در غیر شهر تهران است) و رسانه‌های تخصصی/اختصاصی می‌توانند حسب مورد در رأی‌گیری یک رسته دیگر نیز شرکت کنند (مثلا پایگاه‌های خبری که دفترشان در تهران نیست، می‌توانند در انتخابات رسانه‌های استانی و انتخابات پایگاه‌های خبری شرکت کنند و یک ماهنامه اختصاصی می‌تواند در رسته نشریات ادواری و رسته رسانه‌های تخصصی/اختصاصی رأی بدهد) اما فقط می‌توانند در یک رسته، نامزد شوند.

۶- انتخابات رسته‌ها از طریق یک پلتفرم الکترونیکی در روز سه‌شنبه ۱۱ آذر صورت می‌پذیرد.
(ضمنا چند روزنامه‌ای که ضریب انتشار آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بوده و نتوانسته‌اند در انتخابات مدیران مسئول شرکت کنند، به فهرست واجدان رأی اضافه می‌شوند).

۷- فردی که بیشترین رای نسبی را کسب کند، به عنوان نماینده آن رسته در هیات رئیسه حضور می‌یابد(رسانه های استانی و رسانه‌های برخط، سه نفر اول)
در صورت تساوی رأی بین دو نفر با آرای مساوی، قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد.

۸- اسامی شرکت‌کنندگان در انتخابات و تعداد آرای نامزدها بلافاصله پس از پایان انتخابات هر رسته اطلاع‌رسانی می‌شود.

۹- عضویت منتخبان در هیئت‌رئیسه به مدت دو سال و تا مادامی است که سمت مدیر مسئولی آن رسانه را با حفظ رسته خود عهده‌دار باشند. در صورت تغییر رسته و یا در صورت استعفا یا فوت، انتخابات مجدد برای مدت باقیمانده دوره برگزار‌ می‌شود.

۱۰- علاوه بر ۹ عضو منتخب از ۵ رسته یادشده، خانه مطبوعات و انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها -که دارای جامعیت، شفافیت و سازوکار دمکراتیک در فرایند انتخاباتی خود هستند- در هیات رئیسه نهاد نماینده خواهند داشت.(سایر تشکل‌های مدیریتی رسانه‌ای نیز در صورت احراز فرایندهای جامع، شفاف و دمکراتیک در این نهاد دارای نماینده خواهند شد).

۱۱- از نفر دوم انتخابات نماینده مدیران مسئول برای عضویت در هیئت‌رئیسه نهاد دعوت می‌شود.
۱۲-
جلسات نهاد، به صورت مجازی (و عنداللزوم حضوری) برگزار می‌شود. آیین‌نامه داخلی نهاد توسط هیئت‌رئیسه تدوین خواهد شد‌.

۱۳- با توجه به تعدد مشکلات رسانه‌ها، هیات رئیسه در جلسات اول و دوم خود چند اولویت را انتخاب و صرفا بر آن‌ها متمرکز می‌شود و تا به نتیجه رساندن آن‌ها از ورود به سایر موارد خودداری می‌کند.

۱۴- گزارش عملکرد نهاد و نماینده مدیران مسئول، به طور مستمر در کانال تلگرامی «نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها» اطلاع‌رسانی می‌شود.

برادرتان، پدرام پاک‌آیین



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار