خانه » استان‌ها » ارتباط دوطرفه رسانه و مدیریت شهری(۱)
  • جمعه ۲۱ دی ۱۴۰۳ - 2025 10 January

استان‌ها // 7 آگوست 2023  ,  12:33  // کد خبر : 76292
حقوق شهروندی- ۲۷ ارتباط دوطرفه رسانه و مدیریت شهری(۱)

«حمیدرضا هداوندی» عضو شورای اسلامی شهر شریف‌آباد در سلسله مطالبی به حقوق شهروندی پرداخته و در این قسمت، به مناسبت قرار گرفتن در روزهای متعلق به خبرنگاران، درباره « ارتباط دوطرفه رسانه و مدیریت شهری» نوشته که بخش اول است و به کالبدشکافی این موضوع از جوانب مختلف پرداخته است.

«حمیدرضا هداوندی» عضو شورای اسلامی شهر شریف‌آباد در سلسله مطالبی به حقوق شهروندی پرداخته و در این قسمت، به مناسبت قرار گرفتن در روزهای متعلق به خبرنگاران، درباره « ارتباط دوطرفه رسانه و مدیریت شهری» نوشته که بخش اول است و به کالبدشکافی این موضوع از جوانب مختلف پرداخته است.

به گزارش راوی امروز، حمیدرضا هداوند که سال‎ها سابقه فعالیت در شهرداری ورامین و شورای شهر شریف‎آباد را دارد، در بیست و هفتمین مطلبش نوشته است:

« تولید محتوا، چالش مهم جهان امروز است و هنر مدیریت شهری باید این باشد که از ظرفیت وسیع و عظیم حوزه رسانه در این تولید استفاده کند؛ گرچه اثرگذاری آن زمان بر است اما تأثیرگذاری عمیقی بر جامعه خواهد داشت.

مدیریت شهری شامل شورای شهر و شهرداری، باید خود را ملزم به حمایت از نهادهای فرهنگی و رسانه‎ای بداند، از نقد استقبال کند، برنامه‎های مدیریت شهری را با فرهنگ‎سازی و نقد در قالب‎های گوناگون پیش ببرد و از حمایت تولیدات رسانه‎ای با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان، دریغ نکند

مدیریت شهری در دنیای رقابتی امروز، باید بتواند نقاط قوت و ضعف شهر را بشناسد و درصدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید؛ در این میان، اهمیت مدیریت شهری در دستیابی به توسعه پایدار شهری، ارتقای شرایط و کیفیت زندگی شهروندان، حفاظت از محیط کالبدی شهر، افزایش سطح اعتماد شهروندان به مدیریت شهری، ارتقای سطح مشارکت شهروندان در ادره امور شهری و… با همراهی و تعامل رسانه‎ها، به عنوان یکی از اجزای قدرتمند جامعه مدنی، بر بخش های مختلف جامعه امکان‎پذیر است.

دستیابی به اطلاعات نقاط مختلف شهر می‎تواند نقش مهمی را در توسعه و رشد هرچه بهتر شهرها داشته باشد  و رسانه‎ها به عنوان منابع آگاهی‎دهنده در تنویر افکار عمومی، آگاهی‎بخشی به جامعه و رفع مشکلات و معضلات مردم، نقش بسزایی را دارند.

کشورهای توسعه‎یافته با استفاده از رسانه‎ها، مشکلات و معضلات جامعه را شناسایی و راهکارهای مناسبی به مدیران شهری ارائه می دهند؛ مدیریت شهری نیز برای ارتقای مدیریت پایدار مناطق شهری در سطح محلی، با در نظر داشتن و تابعیت از اهداف و سیاست‎های ملی، اقتصادی و اجتماعی کشور، با یاری رسانه‎ها فعالیت می‎کنند.

شهروندان به عنوان افرادی که در جامعه زندگی می‎کنند و هدف مدیریت شهری دستیابی به رضایت آنان است، بایستی اطلاعات مربوط به فعالیت‎ها و خدمات انجام شده را در اختیار داشته باشند که مدیریت شهری این اطلاعات را توسط رسانه‎ها در اختیار آن‎ها قرار می‎دهد.

رسانه‎ها با گردش اطلاعات و آگاهی‎ها و زمینه‎سازی مناسب برای افزایش ظرفیت مشارکت شهروندان در تحقق اهداف مدیریت شهری، نقش بسزایی دارند و به این ترتیب، تزریق اطمینان و اعتماد به شهروندان، عامل مهمی در جهت توسعه هرچه بهتر شهرها و مدیریت شهری با ایجاد تعامل و همراهی می‎شود».

ادامه دارد…



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار