نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوبشرق استان تهران برگزار شد که گزارش و فایل صوتی کامل این نشست را ملاحظه میکنید.
نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوبشرق استان تهران برگزار شد که گزارش و فایل صوتی کامل این نشست را ملاحظه میکنید.
به گزارش راوی امروز، حسین سیری در این نشست که روز شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ در محل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان را از ۲۱ فروردین امسال با حکم شهردار تحویل گرفتم؛ این سازمان پیش از این سه سازمان مستقل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانهها بود که ادغام شدند که بالطبع، بار مسئولیت سازمان جدید نیز سه برابر است.
وی افزود: تاکسیرانی ورامین کژدار و مریز کارش را انجام میداد و اوضاع بحرانی نداشت، ولی سازمان پایانهها نوپا و درحال تمرین ارتقا بود و سازمان اتوبوسرانی نیز سازمانی مستهلک و زیانده و فرسوده بود؛ البته دستور ادغام این سه سازمان، تصمیم شورای شهر و شهرداری ورامین نبود و تصمیمی فرادستی از وزارت کشور و استانداری تهران بود که در سال ۱۳۹۸ برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزارنفر، عملیاتی شد.
مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین گفت: ایجاد این سازمان جدید براساس استنباطی برای سودآوری و تعدیل وضعیت سازمانهای زیانده بود که محسناتی داشت ازجمله اینکه سازمان ماده ۵۴ شد، اختیارات سه سازمان و هیئتمدیره و شورای سازمان آنان یکی شد، تعدیل نیروها انجام شد که بیش از ۶۰ نیرو به حدود ۳۰ نفر تقلیل یافت و بار هزینههای سه سازمان نیز به یک سازمان کاهش یافت.
وی ادامه داد: پایانه مسافری اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ احداث و حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد که با احتساب قیمت دلار در این روزها، حدود ۸۰ میلیارد تومان میشود؛ این پایانه با فعالیت چند شرکت تعاونی مسافرتی مشغول است که خدماتی را ولو اندک به مردم ارائه میکنند و قصد داریم در آینده، سطح فعالیتها در این زمینه برای خدمترسانی بیشتر به مردم، حتی درسطح بینالملل بهخصوص عتبات عالیات و اماکن زیارتی خارج از کشور را ارتقا بدهیم.
سیری بیان داشت: در بخش تاکسیرانی ۱۷۷۹ تاکسی ثبت شده داریم که ۱۵۵۰ تاکسی پلاک زرد و ۲۲۹ تاکسی پلاک شخصی داریم که باید تبدیل به پلاک زرد شوند؛ خجالت میکشیم که هنوز تاکسیهای مدل ۷۰ مسافرکشی میکنند و امکان نوسازی و توسعه و… نیز تا حدودی وجود ندارد که همه اینها در حدی هست که هم مسافر را ناراضی میکند و هم رانندگان زحمتکش را دچار دردسر میکند؛ البته سایت بیمه رانندگان و سایت نوسازی و بازسازی تاکسیها نیز بسته است و همین امر، به معضلات افزوده است.
وی اضافه کرد: شهرکهای جدیدالتأسیس مثل فجر و شقایق و حتی برخی روستاهای اطراف ورامین تقاضای خطوط تاکسیرانی دارند که گرچه مردم حق دارند ولی به صرفه و صلاح رانندگان و بخش تاکسیرانی نیست.
مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین بیان داشت: عمده مشکل این سازمان، مربوط به اتوبوسها و بخش اتوبوسرانی است؛ وضعیت ما خرابتر از آن نکاتی است که رسانهها مطرح میکنند و خودمان هم به این موارد اذعان داریم؛ نمیخواهم بیاخلاقی کنم و بگویم وارث برخی مشکلات گذشته هستم ولی هر عقل سلیمی میداند که بنده در طول دو ماه مسئولیتم، بانی وضع موجود و حملونقل عمومی ضعیف امروز، نیستم.
وی افزود: تمام مسئولان مرتبط کشور، استان تهران، شهرستان ورامین ازجمله فرمانداری، شهرداری و شورای شهر همگی اعتراف دارند که اصلاح وضعیت ناوگان فرسوده حملونقل عمومی، چه تاکسی و چه اتوبوس و ون و… از اولویتهای اولیه شهرستان و براساس کارشناسی دقیق، حدود ۳۷۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۵۰۰ دستگاه مینیبوس جدید نیاز است که در سفر قریبالوقوع ریاستجمهوری مطرح و اعتباراتی برای این امر درنظر گرفته خواهد شد.
سیری تصریح کرد: سال ۱۳۸۴ در دوران دولت نهم، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس به شهرستان ورامین تعلق گرفت که تعهداتشان به سازمان، سالهاست پایان یافته و فقط سه اتوبوس در اختیار سازمان است که متأسفانه در شهرستان ورامین، مسافر فراوان و ناوگان حملونقل عمومی در بخش اتوبوس و مینیبوس در حد صفر است؛ ازطرفی درحال حاضر، قیمت هر اتوبوس تولید داخل که البته ساخت چین و مونتاژ ایران است بیش از ۴ و ۵ میلیارد تومان است که افزایش این ناوگان جدید، در ید شهرداری، شورای شهر و سازمان حملونقل شهرداری ورامین نیست.
وی ادامه داد: بازسازی اتوبوسهای فعلی بهصرفهتر و بهتر از خرید اتوبوس با قیمتهای کذایی و فضایی است! حداقل این است که میدانیم موتور اتوبوسهای موجود فعلی در ناوگان عمومی شهرستان، آلمانی است و کیفیت بالایی دارند که با بهسازی و بازسازی آنها خدماترسانی بهتری میتوان ارائه کرد.
رئیس سابق بازرسی سازمان حملونقل این سازمان تأکید کرد: طبق قانون، باید اتوبوسها تعهدات ۵ یا ۱۰ ساله بدهند که تعهدات همگی پایان یافته است، گرچه مقدار زیادی از تعهدات ناوگان حملونقل اتوبوسی شهرستان انجام نشده که پیگیری حقوقی این امر درحال انجام است تا بعد از انجام تعهدات، اسناد مالکیت اتوبوسها به صاحبانشان تحویل داده شود و حق مردم نیز احیا شود.
ضمن اینکه ادامه مباحث مطرحشده و حواشی نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوبشرق استان تهران را در فایل صوتی انتهای این گزارش خبری میشنوید، به برخی از حواشی این نشست اشاره میشود:
حاشیههای نشست
* مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین، پیش و بعد از نشست و در حین آن، بارها اعلام کرد که علیرضا مؤمنی شهردار و احمد خانی نماینده شورای شهر در شورای سازمان، به همراه اعضای هیئتمدیره و شورای سازمان نیز به نشست خواهند آمد و پاسخگوی سئوالات مطروحه خبرنگاران خواهند بود که تا انتهای نشست، چنین اتفاقی روی نداد.
* بعد از نکات مطرح شده توسط مدیرعامل سازمان، یکی از خبرنگاران، خواستار قرائت فاتحه برای حملونقل عمومی ورامین شد!
* جمعی از کارکنان سازمان و نمایندگان تعاونیهای مسافربری مستقر در سازمان نیز تا پایان، در این نشست حضور داشتند و چندباری نیز مورد خطاب مدیرعامل قرار گرفتند و از زحماتشان با مشکلاتی که دارند، تقدیر شد.
* سیری در چندمورد، از نوع اطلاعرسانی برخی رسانهها انتقاد کرد و برخی را منصفانه ندانست که درخصوص یک مورد خاص، به اشتباه خبر مدیرعامل یکی از سازمانهای دیگر را خطاب به خودش تلقی کرد که با تذکر خبرنگاران مواجه شد.
* یکی از خبرنگاران با اظهار مشکلات متعدد موجود توسط مدیرعامل سازمان، از وی خواست تا بهسرعت استعفا دهد یا بدون بهانه، به تلاش برای بهبود اوضاع بپردازد.
* اشاره زیاد مدیرعامل سازمان به گذشتهها که به نوعی زیرسئوال بردن عملکرد مدیر قبلی سازمان و مدیران سازمانهای ادغامشده، بهخصوص اتوبوسرانی بود، باعث شد تا این شائبه برای خبرنگاران پیش بیاید که هدف از برگزاری این نشست، فرار رو به جلوی مدیرعامل جدید و انداختن توپ در زمین دیگران است.
* مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین، اذعان کرد که تنهاست و تأکید کرد متأسف است که هیئتمدیره سازمان که قرار بود در این نشست حضور داشته باشند، حضور نیافتند، ولی قول میدهد که تا ۶ ماه آینده و روز حملونقل در آذرماه ۱۴۰۱ اتفاقات خوب و تغییرات عمدهای در اوضاع فعلی حاصل شود.
* حسین سیری مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین، از محسن خرمیشریف شهردار قرچک بابت احداث کمربندی جنوبی قرچک که باعث کاهش ترافیک منطقه و آسایش و سرعت حملونقل عموم مردم سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک شده است، بهعنوان شهروند ورامینی تقدیر و تشکر کرد.
کلیه مباحث و حواشی دیگر نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوبشرق استان تهران را بهطور کامل در فایل صوتی زیر بشنوید:
گزارش و عکس: علیرضا مهدیزاده
دیدگاه ها :