کمربندی ورامین- پیشوا در حالی ایمنی کافی ندارد و یکی از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان تهران است که مسئولان رفع مشکلات آن را به هم پاس می دهند.
به گزارش راوی امروز، کمربندی پیشوا- ورامین حدود شش کیلومتر طول دارد و سبب میشود، خودروهایی که قصد حرکت از تهران به سوی پیشوا دارند، بدون ورود به شهر ورامین از میدان ورودی این شهر به سوی میدان «بسیج» رفته و راه خود را کوتاه کنند.
روستاهای جعفرآباد اخوان، پلنگدره، قوئینک زُهری، عسگرآباد، سرگل، گلعباس، سعیدآباد، کهریزک، کلاته، جمال آباد و یوسف رضا و نیز «تیغاب» و میدان میوه و ترهبار ورامین در مسیر این کمربندی قرار دارند و نیز خودروهای زیادی از این محور عبور میکنند.
اما تصادفهای متعدد، که بیشتر مواقع شبها رخ میدهد، سبب گلایه مندی مردم و اهالی شده است و بیش از یک سال از بازدید و تاکید محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران برای رفع مشکلات این محور و نیز تأمین روشنایی آن میگذرد، اما خبری از اقدامی در این زمینه و تلاشی برای رفع مشکلات نیست و گویی تأکیدات مسئولان به زیر مجموعههای خود بیش از آنکه ضمانت اجرایی داشته باشد، جنبه تبلیغاتی و رسانهای دارد.
باریکی جاده، فقدان زیرگذر و نبود روشنایی کافی عوامل اصلی آمار بالای تصادفات
یکی از رانندههای عبوری از این کمربندی مشکل اصلی کمربندی را نداشتن روشنایی کافی دانست و افزود: علاوه بر این نیز کمبود دور برگردان در این مسیر نیز سبب وقوع حوادث میشود.
وی اضافه کرد: چند شب پیش یک موتوری در حال عبور از این کمربندی به دلیل نداشتن دید کافی از پشت به یک خودرو سواری پراید زده بود.
راننده دیگری که در خصوص کاستیهای کمربندی ورامین- پیشوا گفتگو میکرد، اظهار داشت: قرار بود، برای راحتی مردم یک زیرگذر در این کمربندی احداث کنند، اما متأسفانه چند سالی که از این مسیر تردد میکنم، می بی نم، جاده باریک و سبب تصادف شده است، اما خبری از زیرگذر نیست.
وی گفت: زمینهای کشاورزی و دامپروری اطراف کمربندی را از حالت طبیعی خود در آوردهاند، اما خبری از پهن کردن کمربندی نیست.
این راننده افزود: وجود یک زیرگذر مناسب با دارا بودن حداقل استانداردها برای این کمربندی لازم است، من روزانه بارها از این مسیر تردد میکنم، چرا که زمین کشاورزی و منزلم در اطراف کمربندی قرار دارد و هر روز شاهد سختیهایی هستم که مردم برای عبور از این کمربندی متحمل میشوند، هستم.
خط و نشان دادستان ورامین در خصوص بررسی قصور در رفع کمبودهای کمربندی
اما دادستان عمومی و انقلاب ورامین که چندی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین بر لزوم فراهم کردن روشنایی کمربندی ورامین- پیشوا و ایجاد امکانات حداقلی برای این محور تاکید کرده بود، نیز بر مواضع خود در این باره تاکید کرد و افزود: برخی مشکلات مرتبط با حوزه تقسیمات کشوری سبب شده تا معضلاتی در کمربندی ورامین- پیشوا شاهد باشیم، که متأسفانه بسیاری از شهروندان نیز در این حوادث جان خود را از دست دادهاند.
علیرضا شمس تاریکی مطلق این کمربندی را از عوامل مهم بروز تصادفات دانست و اضافه کرد: برای برخورد با کم کاری در زمینه فراهم کردن حداقل استانداردها در این محور و نیز پیگیری مطالبات مردمی در این زمینه از تمام ابزار و اختیارات خود بهره میگیریم.
دستور بر زمین مانده معاون استاندار
در بازدید محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از این کمربندی شش کیلومتری مقرر شد، این محور به شهرداری ورامین واگذار شود، تا با کمک شرکت توزیع نیروی برق ورامین اقدام
حالا فرماندار پیشوا در تشریح چرایی نبود تحرک و اقدامی برای رفع معضلات مربوط به روشنایی در محور ورامین- پیشوا میگوید: هنوز تعریف دقیقی از نحوه واگذاری کمربندی پیشوا- ورامین به شهرداری ورامین ارائه نشده است.
حسین عباسی اضافه کرد: ما نگران نحوه ساخت و سازها و نبود نظارت و کنترل بر آن در صورت واگذاری زمین به شهرداری ورامین هستیم و به همین علت اصرار داریم، که نحوه و چگونگی این واگذاری مشخص شود، اما تاکنون نه نحوه واگذاری مشخص شده و نه اعتباری برای تأمین روشنایی این کمربندی اختصاص یافته است.
ساخت زیرگذر کمربندی ورامین- پیشوا در حالی از هفت سال پیش آغاز و پنج سال است، به حال خود رها شده است، که مهیا بودن زیرساختهای لازم مانند روشنایی و تقاطعهای لازم برای یک محور مواصلاتی اینچنینی ضروری به نظر میرسد.
حال باید منتظر بمانیم و ببینیم، آیا بخت زیرگذر و روشنایی این کمربندی با توجه به کثرت حوادث رانندگی پس از پنج سال باز میشود، یا خیر.
دیدگاه ها :