فرماندار شهرستان ورامین گفت: حجم زیاد تردد مردم دشت ورامین شامل ورامین، قرچک و پیشوا به تهران، به استقلال تردد ریلی نیاز دارد در صورتی که هم اکنون ایستگاه پایانی قطار حومهای، گرمسار میباشد.
به گزارش راوی امروز، حسین کاغذلو روز دوشنبه در جلسه طرح جامع بروزرسانی خطوط ریلی جنوب شرق استان تهران که با حضور مسئولان شهرستانهای ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت و مسئولان راه آهن و شهرداری تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این جلسه با هدف به حداقل رساندن معضلات خطوط ریلی تشکیل شده تا با بررسی مشکلات و اتخاذ تصمیمات درست، مردم از نتایج آن منتفع گردند.
وی اظهار داشت: هر چند که با همکاری مسئولان استان تهران و شهرستانهای جنوب شرق در حوزه حمل و نقل ریلی شهرستانهای جنوب شرق تهران، اتفاقات خوبی صورت گرفته است ولی همچنان مشکلاتی وجود دارد که باعث شده خدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه گردد.
وی گفت: در گذشته قطاری اختصاصی از تهران به سمت قرچک، ورامین و پیشوا حرکت میکرد که بعدها، ایستگاه پایانی این مسیر به گرمسار منتقل شد که این اقدام، تردد مردم دشت ورامین به تهران را با مشکلات زیادی روبرو کرد.
کاغذلو اظهار داشت: با توجه به حجم عظیم رفت و آمد شهروندان جنوب شرق به تهران، در حوزه حمل و نقل ریلی این بخش از استان تهران به استقلال ریلی نیاز دارد ضمن اینکه ما خواستار افزایش تعداد سرویس دهی قطار شهری از ۴ سرویس به ۸ سرویس هستیم.
فرماندار ورامین از تکمیل زیر گذر موسی آباد، شهرک مدرس، تسریع در اجرای پل روگذر قاسم آباد، احداث پل عابر پیاده ۱۵ خرداد و تکمیل زیرگذر باغ صالح به عنوان اولویتهای ورامین در حوزه حمل و نقل ریلی یاد کرد.
پاکدشت فاقد خطوط ریلی به سمت تهران است
معاون امور فنی و عمرانی شهرستان پاکدشت نیز در این جلسه گفت: شهرستان پاکدشت فاقد خطوط ریلی است که برای رفع مشکلات تردد مردم و با پیگیری مسئولان شهرستان و استان تهران، دولت پروژه ریلی را از شهرستان ری به پاکدشت کرد.
علی قمی افزد: هر چند که مطالعات این پروژه انجام و حتی پیمانکار آن نیز تعیین گردید ولی اجرای آن از طرف راه آهن به دلیل پارهای مسائل متوقف شد.
وی تأکید کرد: اجرای طرح احداث خطوط ریلی برای پاکدشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا هر گونه اقدامی که مسئولان شهرستان آماده اند تا هر اقدامی که باعث تسریع بخشیدن به اجرای این عملیات میشود را انجام دهند.
تغییر رویکرد حمل و نقل ریلی، برای تردد مردم مشکل به وجود آورده است
شهردار پیشوا نیز در این جلسه گفت: با وجود آنکه رویکرد اولیه ایجاد قطار شهری برای جنوب شرق استان تهران مناسب بود ولی برخی از اقدامات بدون مطالعه و تغییر رویکردهای اولیه برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.
حکمت امیری افزود: در تمام کشورها در تهیه نقشه ریلی، کلانشهرها با مناطق اطراف دیده میشود درصورتی که نقشه مطالعاتی قطار حومهای در استان تهران، بدون در نظر گرفتن شهر تهران طراحی شده که این امر مشکلاتی را برای تردد مردم به همراه دارد.
مشکلات ریلی استان تهران بدون توجه به پیرامون آن رفع نمیشود
رئیس مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: مطالعات طرح جامع ریلی استان تهران دو سال پیش آغاز شده است که شبکه حمل و نقل منطقهای مجموعه استانهای تهران و البرز را شکل میدهد.
حمید سیادت موسوی افزود: مشکلات ریلی استان تهران را نمیتوان بدون در نظر گرفتن پیرامون اطراف آن حل کرد.
وی با تأکید بر لزوم هم افزایی بین تهران و شهرستانهای استان در اجرای طرح مطالعات جامع ریلی گفت: اساس این طرح، استفاده بهینه از امکانات موجود در کریدورهای ریلی است کشور تا با تقویت ناوگان و معرفی سیستمهای پیشرفته، خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.
قرچک ایستگاه قطار شهری ندارد
شهردار قرچک در این جلسه گفت: قرچک فاقد ایستگاه قطار شهری است و مردم برای جابجایی از مکانی فاقد امکانات و امنیت استفاده میکنند.
محسن خرمی شریف افزود: احداث تقاطع غیر هم سطح کمربندی جنوبی و راه آهن، به پروسهای فرسایشی تبدیل شده و پس از گذشت هشت سال از زمان ارائه طرح از سوی راه آهن، ایرادات آن گرفته نشده است.
وی گفت: شهرداری قرچک با احداث کمربندی جنوبی، تا حدودی گره ترافیکی را رفع و بار ترافیکی را از دوش مرکز شهر برداشت ولی تصمیمی که در مورد تقاطع غیر هم سطح گرفته شده، برای شهرستان مشکلاتی را به وجود میآورد.
وی اظهار داشت: احداث خط ریلی شهرستان ری به شهرستان پاکدشت، نقطه مشترکی با قرچک دارد که جزئیات این پروژه باید در اختیار مدیریت شهری قرچک برسد.
شهرستانهای ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق تهران واقع شده اند.
دیدگاه ها :