خانه » استان‌ها » تعامل مدرسه و دانشگاه با مدیریت شهری(۶)
  • جمعه ۲۱ دی ۱۴۰۳ - 2025 10 January

استان‌ها // 21 نوامبر 2023  ,  02:30  // کد خبر : 78570
حقوق شهروندی- ۳۴ تعامل مدرسه و دانشگاه با مدیریت شهری(۶)

«حمیدرضا هداوندی» عضو شورای اسلامی شهر شریف‌آباد در سلسله مطالبی به حقوق شهروندی پرداخته و در این قسمت، به مناسبت قرار گرفتن در ایام آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‎ها، درباره «تعامل مدرسه و دانشگاه با مدیریت شهری» نوشته که بخش ششم است و به کالبدشکافی این موضوع از جوانب مختلف پرداخته است.

«حمیدرضا هداوندی» عضو شورای اسلامی شهر شریف‌آباد در سلسله مطالبی به حقوق شهروندی پرداخته و در این قسمت، به مناسبت قرار گرفتن در ایام آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‎ها، درباره «تعامل مدرسه و دانشگاه با مدیریت شهری» نوشته که بخش ششم است و به کالبدشکافی این موضوع از جوانب مختلف پرداخته است.

به گزارش راوی امروز، حمیدرضا هداوند که سال‎ها سابقه فعالیت در شهرداری ورامین و شورای شهر شریف‎آباد را دارد، در سی‎ و چهارمین مطلبش نوشته است:

«همان طور که اشاره شد، فرهنگ‎سازی و آموزش شهروندان، به ویژه دانش‎آموزان می‎تواند در زمینه مدیریت شهری، مؤثر و مفید باشد.

در بحث مقابله و مواجهه با زلزله نیز هر ساله در ۸ آذرماه، در بسیاری از مدارس کشور مانور­های زلزله برگزار می­شود که با همکاری مدارس، آتش‎نشانی، هلال‎احمر، سازمان مدیریت بحران و سایر ارگان‎های مربوطه اجرا می‎شود.

در مانور­های زلزله، هم دانش‎آموزان، هم اولیاء و هم همسایگان مدارس، آموزش­های مربوط به مواجهه با زلزله را در پناه گرفتن هنگام زلزله، کمک­های اولیه و اطفاء حریق به صورت عملی یاد می‎گیرند.

کشور­های پیشرفته و علمی، به امر آموزش اهمیت زیادی می‎دهند و سرمایه‎گذاری­ها در آموزش و پرورش را به دید هزینه نگاه نکرده و توسعه کشور را به توسعه آموزش گره می‎زنند.

متأسفانه بیشتر مدارس کشورمان از فضاهای مناسب آموزشی، پرورشی، ورزشی و حتی فضا­های سبز مناسبی برخوردار نیستند و عدم وجود فضاهای آموزشی مناسب وعدم وجود محیط‎های شاداب و جذاب مدارس، در کاهش شور و اشتیاق دانش‎آموزان به حضور در مدرسه می‎افزاید.

سازمان نوسازی مدارس با کمک و همکاری خیّرین مدرسه‎ساز و شهرداری­ها می‎تواند در جانمایی و مکان فیزیکی مدارس، ملاحظات لازم و ضروری انجام دهد که مدارس بتوانند از موقعیت و امکانات خوبی برای آموزش و پرورش در اختیار داشته باشند.

نکته تأسف‎بار این است که معضلات در مدارس غیر­انتفاعی و مؤسسات آموزشی خصوصی که معمولاً از ساختمان­های مسکونی به جای مدرسه استفاده می‎کنند، بیشتر و بیشتر است که ضروری است مسئولان و ناظران، این موضوعات را پیگیری و بررسی کنند.

باید امید داشت که شورا­های شهر و شهرداری­ها با همکاری و تعامل با آموزش و پرورش و مدارس کشور، بتوانند در تربیت شهروندان مطلوب و آگاه به مسائل شهری و فرهنگ‎سازی در مدیریت شهری، بسیاری از مشکلات و معضلات شهرنشینی را کاهش دهند و با افزایش حس تعلق خاطر شهروندان، شاهد شهر­هایی زیبا، شاداب و پویا در سراسر کشور باشیم».

ادامه دارد…



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار