خانه » استان‌ها » نشست مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل شهرداری ورامین با اصحاب رسانه+ حواشی و صوت کامل
  • دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳ - 2024 23 December

استان‌ها // 12 ژوئن 2022  ,  00:19  // کد خبر : 69736
گزارش خبری/ نشست مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل شهرداری ورامین با اصحاب رسانه+ حواشی و صوت کامل

نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوب‎شرق استان تهران برگزار شد که گزارش و فایل صوتی کامل این نشست را ملاحظه می‎کنید.

نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوب‎شرق استان تهران برگزار شد که گزارش و فایل صوتی کامل این نشست را ملاحظه می‎کنید.

به گزارش راوی امروز، حسین سیری در این نشست که روز شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ در محل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان را از ۲۱ فروردین امسال با حکم شهردار تحویل گرفتم؛ این سازمان پیش از این سه سازمان مستقل اتوبوس‎رانی، تاکسی‎رانی و پایانه‎ها بود که ادغام شدند که بالطبع، بار مسئولیت سازمان جدید نیز سه برابر است.

وی افزود: تاکسی‎رانی ورامین کژدار و مریز کارش را انجام می‎داد و اوضاع بحرانی نداشت، ولی سازمان پایانه‎ها نوپا و درحال تمرین ارتقا بود و سازمان اتوبوس‎رانی نیز سازمانی مستهلک و زیان‎ده و فرسوده بود؛ البته دستور ادغام این سه سازمان، تصمیم شورای شهر و شهرداری ورامین نبود و تصمیمی فرادستی از وزارت کشور و استانداری تهران بود که در سال ۱۳۹۸ برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزارنفر، عملیاتی شد.

مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین گفت: ایجاد این سازمان جدید براساس استنباطی برای سودآوری و تعدیل وضعیت سازمان‌های زیان‎ده بود که محسناتی داشت ازجمله این‎که سازمان ماده ۵۴ شد، اختیارات سه سازمان و هیئت‎مدیره و شورای سازمان آنان یکی شد، تعدیل نیروها انجام شد که بیش از ۶۰ نیرو به حدود ۳۰ نفر تقلیل یافت و بار هزینه‎های سه سازمان نیز به یک سازمان کاهش یافت.

وی ادامه داد: پایانه مسافری اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ احداث و حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد که با احتساب قیمت دلار در این روزها، حدود ۸۰ میلیارد تومان می‎شود؛ این پایانه با فعالیت چند شرکت تعاونی مسافرتی مشغول است که خدماتی را ولو اندک به مردم ارائه می‎کنند و قصد داریم در آینده، سطح فعالیت‎ها در این زمینه برای خدمت‎رسانی بیشتر به مردم، حتی درسطح بین‎الملل به‎خصوص عتبات عالیات و اماکن زیارتی خارج از کشور را ارتقا بدهیم.

سیری بیان داشت: در بخش تاکسی‎رانی ۱۷۷۹ تاکسی ثبت شده داریم که ۱۵۵۰ تاکسی پلاک زرد و ۲۲۹ تاکسی پلاک شخصی داریم که باید تبدیل به پلاک زرد شوند؛ خجالت می‎کشیم که هنوز تاکسی‎های مدل ۷۰ مسافرکشی می‎کنند و امکان نوسازی و توسعه و… نیز تا حدودی وجود ندارد که همه این‎ها در حدی هست که هم مسافر را ناراضی می‎کند و هم رانندگان زحمتکش را دچار دردسر می‎کند؛ البته سایت بیمه رانندگان و سایت نوسازی و بازسازی تاکسی‎ها نیز بسته است و همین امر، به معضلات افزوده است.

وی اضافه کرد: شهرک‎های جدیدالتأسیس مثل فجر و شقایق و حتی برخی روستاهای اطراف ورامین تقاضای خطوط تاکسی‎رانی دارند که گرچه مردم حق دارند ولی به صرفه و صلاح رانندگان و بخش تاکسی‎رانی نیست.

مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین بیان داشت: عمده مشکل این سازمان، مربوط به اتوبوس‎ها و بخش اتوبوس‎رانی است؛ وضعیت ما خراب‎تر از آن نکاتی است که رسانه‎ها مطرح می‎کنند و خودمان هم به این موارد اذعان داریم؛ نمی‎خواهم بی‎اخلاقی کنم و بگویم وارث برخی مشکلات گذشته هستم ولی هر عقل سلیمی می‎داند که بنده در طول دو ماه مسئولیتم، بانی وضع موجود و حمل‎ونقل عمومی ضعیف امروز، نیستم.

وی افزود: تمام مسئولان مرتبط کشور، استان تهران، شهرستان ورامین ازجمله فرمانداری، شهرداری و شورای شهر همگی اعتراف دارند که اصلاح وضعیت ناوگان فرسوده حمل‎ونقل عمومی، چه تاکسی و چه اتوبوس و ون و… از اولویت‎های اولیه شهرستان و براساس کارشناسی دقیق، حدود ۳۷۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۵۰۰ دستگاه مینی‎بوس جدید نیاز است که در سفر قریب‎الوقوع ریاست‎جمهوری مطرح و اعتباراتی برای این امر درنظر گرفته خواهد شد.

سیری تصریح کرد: سال ۱۳۸۴ در دوران دولت نهم، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس به شهرستان ورامین تعلق گرفت که تعهداتشان به سازمان، سال‎هاست پایان یافته و فقط سه اتوبوس در اختیار سازمان است که متأسفانه در شهرستان ورامین، مسافر فراوان و ناوگان حمل‎ونقل عمومی در بخش اتوبوس و مینی‎بوس در حد صفر است؛ ازطرفی درحال حاضر، قیمت هر اتوبوس تولید داخل که البته ساخت چین و مونتاژ ایران است بیش از ۴ و ۵ میلیارد تومان است که افزایش این ناوگان جدید، در ید شهرداری، شورای شهر و سازمان حمل‎ونقل شهرداری ورامین نیست.

وی ادامه داد: بازسازی اتوبوس‎های فعلی به‎صرفه‎تر و بهتر از خرید اتوبوس با قیمت‎های کذایی و فضایی است! حداقل این است که می‎دانیم موتور اتوبوس‎های موجود فعلی در ناوگان عمومی شهرستان، آلمانی است و کیفیت بالایی دارند که با به‎سازی و بازسازی آن‎ها خدمات‎رسانی بهتری می‎توان ارائه کرد.

رئیس سابق بازرسی سازمان حمل‎ونقل این سازمان تأکید کرد: طبق قانون، باید اتوبوس‎ها تعهدات ۵ یا ۱۰ ساله بدهند که تعهدات همگی پایان یافته است، گرچه مقدار زیادی از تعهدات ناوگان حمل‎ونقل اتوبوسی شهرستان انجام نشده که پیگیری حقوقی این امر درحال انجام است تا بعد از انجام تعهدات، اسناد مالکیت اتوبوس‎ها به صاحبانشان تحویل داده شود و حق مردم نیز احیا شود.

ضمن این‎که ادامه مباحث مطرح‎شده و حواشی نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوب‎شرق استان تهران را در فایل صوتی انتهای این گزارش خبری می‎شنوید، به برخی از حواشی این نشست اشاره می‎شود:

حاشیه‎های نشست

*  مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین، پیش و بعد از نشست و در حین آن، بارها اعلام کرد که علی‎رضا مؤمنی شهردار و احمد خانی نماینده شورای شهر در شورای سازمان، به همراه اعضای هیئت‎مدیره و شورای سازمان نیز به نشست خواهند آمد و پاسخ‎گوی سئوالات مطروحه خبرنگاران خواهند بود که تا انتهای نشست، چنین اتفاقی روی نداد.

* بعد از نکات مطرح شده توسط مدیرعامل سازمان، یکی از خبرنگاران، خواستار قرائت فاتحه برای حمل‎ونقل عمومی ورامین شد!

* جمعی از کارکنان سازمان و نمایندگان تعاونی‎های مسافربری مستقر در سازمان نیز تا پایان، در این نشست حضور داشتند و چندباری نیز مورد خطاب مدیرعامل قرار گرفتند و از زحماتشان با مشکلاتی که دارند، تقدیر شد.

* سیری در چندمورد، از نوع اطلاع‎رسانی برخی رسانه‎ها انتقاد کرد و برخی را منصفانه ندانست که درخصوص یک مورد خاص، به اشتباه خبر مدیرعامل یکی از سازمان‎های دیگر را خطاب به خودش تلقی کرد که با تذکر خبرنگاران مواجه شد.

 * یکی از خبرنگاران با اظهار مشکلات متعدد موجود توسط مدیرعامل سازمان، از وی خواست تا به‎سرعت استعفا دهد یا بدون بهانه، به تلاش برای بهبود اوضاع بپردازد.

* اشاره زیاد مدیرعامل سازمان به گذشته‎ها که به نوعی زیرسئوال بردن عملکرد مدیر قبلی سازمان و مدیران سازمان‎های ادغام‎شده، به‎خصوص اتوبوس‎رانی بود، باعث شد تا این شائبه برای خبرنگاران پیش بیاید که هدف از برگزاری این نشست، فرار رو به جلوی مدیرعامل جدید و انداختن توپ در زمین دیگران است.

*  مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین، اذعان کرد که تنهاست و تأکید کرد متأسف است که هیئت‎مدیره سازمان که قرار بود در این نشست حضور داشته باشند، حضور نیافتند، ولی قول می‎دهد که تا ۶ ماه آینده و روز حمل‎ونقل در آذرماه ۱۴۰۱ اتفاقات خوب و تغییرات عمده‎ای در اوضاع فعلی حاصل شود.

* حسین سیری مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین، از محسن خرمی‎شریف شهردار قرچک بابت احداث کمربندی جنوبی قرچک که باعث کاهش ترافیک منطقه و آسایش و سرعت حمل‎ونقل عموم مردم سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک شده است، به‎عنوان شهروند ورامینی تقدیر و تشکر کرد.

کلیه مباحث و حواشی دیگر نشست صمیمی مدیرعامل سازمان حمل‎ونقل بار و مسافر شهرداری ورامین با اصحاب رسانه جنوب‎شرق استان تهران را به‎طور کامل در فایل صوتی زیر بشنوید:

گزارش و عکس: علی‎رضا مهدی‎زاده



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار