خانه » اجتماعی و حوادث » خوراکی‌هایی که می‌توانند با گرمازدگی مقابله کنند
  • چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 2021 12 May

اجتماعی و حوادث // 1 می 2021  ,  16:51  // کد خبر : 60521
خوراکی‌هایی که می‌توانند با گرمازدگی مقابله کنند

اکنون که به فصل تابستان و گرما نزدیک می‌شویم، جهت جلوگیری از گرمازدگی و از دست رفتن آب بدن باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.


اکنون که به فصل تابستان و گرما نزدیک می‌شویم، جهت جلوگیری از گرمازدگی و از دست رفتن آب بدن باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.

به گزارش راوی امروز،برای محافظت در برابر گرمازدگی این مواد غذایی را بخورید:

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرما باید هرچه سریع تر پیش از آن که بیشتر آب بدن خود را از دست بدهید و دچار گرمازدگی شوید به فکر پیشگیری از آن باشید.

گرمای سوزان آفتاب در تابستان می تواند بدن شما را از الکترولیت ها و آب تهی کند. خشکی دهان، افزایش تشنگی، خستگی، خشکی پوست، تهوع و گرفتگی عضلات از علائم کم آبی بدن است که احتمال گرمازدگی را بیشتر می کند.

در این مطلب ۷ معجزه گر تابستان را برای جلوگیری از گرمازدگی به شما معرفی خواهیم کرد.

۱٫ خیارها

خیار به شما کمک می کند تا آب بدن خود را حفظ کنید زیرا بیشتر آن از آب ساخته شده است. آن ها پتاسیم بالایی دارند که برای سلامت قلب مفید است. خیار سرشار از فیبر و ویتامین C نیز می باشد و به دلیل عملکرد ضد التهابی که دارد به تسکین سردردهای ناشی از گرما یا حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. خیار همچنین می تواند به درخشان شدن پوست صورت شما کمک کند.خیارخیار

۲٫ هندوانه

خوردن این میوه آبدار را در این تابستان فراموش نکنید. یک برش خوشمزه هندوانه به افزایش تعریق در بدن کمک می کند و به سرعت بدن را خنک کرده و احتمال گرمازدگی را کاهش می دهد.هندوانههندوانه

۳٫ آب نارگیل

بهترین راه برای حفظ تعادل الکترولیت ها در تابستان نوشیدن آب نارگیل تازه است. زیرا سیستم داخلی بدن را خنک می کند. همچنین دارای محتوای کمی از سدیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند.نارگیلنارگیل

۴٫ کرفس

کرفس کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است. کرفس حدود ۹۵ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم و فسفر است.کرفسکرفس

۵٫ کیوی

کیوی پر از ویتامین C است و ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، منیزیم و آهن را تأمین می کند. دانه های سیاه موجود در کیوی دارای اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ هستند. کیوی منبع غنی پتاسیم است که پتاسیم به تعادل الکترولیت ها و مایعات در بدن کمک می کند.کیویکیوی

۶٫ کوکوم

این میوه کوچک که دارای شکل گرد است به شما در برابر عفونت ها کمک می کند و شما را از درون خنک می کند. می توانید آن را به صورت شربت مصرف کنید تا با شادابی روز خود را شروع کنید.کوکومکوکوم

۷٫ نعنا

یک لیوان موهیتو نعنا بخورید تا از گرمای سوزاننده تابستان در امان بمانید. نعنا در تابستان احساس سوزش داخل معده شما را کاهش می دهد. همچنین دارای عملکرد ضد التهابی است. می توانید نعناع را به همراه چای سبز مصرف کنید تا بیشترین سود را ببرید. مصرف نعنا همراه با لیمو یا خیار به دفع سموم از بدن کمک می کند.نعنانعنا

منبع: طلا



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار