در زمان سردی هوا بنزین به راحتی تبدیل به بخار نمیشود و به همین خاطر بخار سوخت به اندازه کافی تولید نمیشود.
در زمان سردی هوا بنزین به راحتی تبدیل به بخار نمیشود و به همین خاطر بخار سوخت به اندازه کافی تولید نمیشود.
به گزارش راوی امروز، بسیاری از تعمیرکاران خودرو معتقد هستند که قبل از شروع رانندگی و بعد از استارت زدن، باید موتور خودرو را به خصوص در زمستان گرم کنیم اما مانند بسیاری از پیشرفت هایی که این روزها رخ داده، این فناوری پیشرفت کرده و دیگر یک ضرورت به شمار نمی آید.
به طور کلی لازم نیست موتور امروزه دیگر نیاز نیست موتور خودرو را قبل از شروع رانندگی گرم کنید، حتی وقتی هوا سرد است. اما سوالی که این بین مطرح می شود این است که چرا نیازی به گرم کردن موتور نیست؟
در موتورهای مدرن امروزی، تزریق سوخت به خوبی انجام می شود، حتی وقتی هوا سرد است، به طوری که سنسورهای این موتورها بنزین بیشتری برای جبران سرما می سوزانند به همین دلیل، نیازی نیست که موتور خودرو برای گرم شدن، روشن بماند؛ در واقع، انجام این کار میتواند باعث جدا شدن روغن از سیلندرها و پیستونها شود و طول عمر کلی موتور را کاهش دهد.
در این مورد چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید. ممکن است بخواهید ۱۰ یا ۱۵ ثانیه قبل از رانندگی منتظر بمانید، اما بیش از آن لازم نیست، در حین گرم شدن موتور، پنج تا پانزده دقیقه اول رفت و آمد خود را کمی کندتر و با آرامش بیشتری انجام دهید.
اما نکته جالبی که وجود دارد این است که ایده موتورهای گرمایش از کجا آمده است؟ در یک زمان، لازم بود قبل از رانندگی موتور خودرو را بیکار بگذارید. وسیله نقلیه هایی که کاربراتوری هستند، گاز و هوا را برای تولید سوخت بخار با هم مخلوط میکنند، آنها سنسورهای الکترونیکی را که در موتورهای تزریق سوخت مییابید. ندارند.
اگر اجازه ندهید تا پانزده دقیقه یا بیشتر موتور این خودروها گرم شوند، به احتمال زیاد نتوانید رانندگی کنید؛ راه حل مقابله با این مسئله ساده است ل حرکت کنید. در صورتی که پس از روشن کردن خودرو شروع به حرکت آرام کنید گرمای رادیاتور و خود موتور به چرخش در میآید و باعث میشود تا با گرم شدن تدریجی سنسور ارسال سوخت میزان تزریق سوخت را به تدریج کم کند.
دیدگاه ها :