خانه » استان‌ها » اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳ - 2024 23 December

استان‌ها, گوناگون // 29 اکتبر 2020  ,  10:29  // کد خبر : 56471
نوش آبادی در جلسه شورای آموزش و پرورش قرچک: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جدی گرفته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار جدی گرفته شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار جدی گرفته شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

به گزارش راوی امروز، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک به ریاست بهمن خطیبی فرماندار و با حضور نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فراهانی سرپرست اداره آموزش و پرورش و دیگر مسئولان، صبح پنج شنبه هشتم آبان 1399 برگزار شد.

حسین نوش آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، می تواند ضامن تحقق سیاست های چشم انداز افق ۱۴۰۴ در بخش علمی و فرهنگی کشور باشد.
وی با انتقاد از سند ۲۰۳۰ و عدم همخوانی با تاریخ و فرهنگ ایران و مغایرت با ارزش های اخلاقی جامعه و تناقض با سیاست های نظام در حوزه فرهنگی، افزود: با وجود سند تحول که برخواسته از تفکر دینی و انقلابی است، کشور ما نیازمند به سند ۲۰۳۰ ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: هدف از پدافند غیرعامل، مصون سازی زیرساخت های حیاتی کشور، در برابر تهاجم احتمالی دشمن است. اما باید توجه داشته باشیم، مصون سازی فرهنگی و معنوی، به مراتب از مصون سازی مادی، مهمتر و اثربخش تر است.
ناظر مجلس در کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و جایگزینی آموزش مجازی به جای آموزش حضوری و مخاطراتی که بواسطه آشفتگی در فضای مجازی، ممکن است، نسل آینده ساز کشور را تهدید نماید، اقدامات مصونیت سازی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

قرچک با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه است

فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: تراکم بالای دانش‌آموزی به دلیل مهاجرپذیری این شهرستان، قرچک را با کمبود فضای آموزشی و از طرفی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه کرده است.
بهمن خطیبی بیان داشت: در خصوص اختصاص بودجه به آموزش و پرورش و واریز سرانه‌های آموزشی انتظار می‌رود شهرستان‌هایی همچون قرچک که مردم آن اکثرا کارگرنشین بوده و توان مالی اندکی دارند با شهرستان‌های نسبتا برخوردار مقایسه نشود.
وی افزود: علاوه بر ادارات استانی، باید کمک‌های خیرین و دستگاه‌های شهرستانی از جمله شهرداری و شورای اسلامی به آموزش و پرورش سرازیر شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک موضوع درآمد پایدار و خودکفایی مالی مدارس را مدنظر دانست و گفت: رفع معارضات چند مدرسه انجام شده اما پایش تمامی مدارس به لحاظ رفع معارضات در دست اقدام است تا بر اساس اولویت‌بندی با جدیت امور مربوطه پیگیری شود.
وی تصریح کرد: در این شرایط نباید بگذاریم حتی یک مدرسه از چرخه تعلیم و تربیت شهرستان خارج شود و تاکید استانداری نیز بر احداث مدارس جدید و مدیریت وضعیت موجود است.



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار