خانه » اقتصاد و تجارت » چه مدارکی برای ثبت کسب و کار در قالب یک شرکت لازم است؟
  • دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳ - 2024 23 December

اقتصاد و تجارت // 4 اکتبر 2018  ,  12:02  // کد خبر : 25255
چه مدارکی برای ثبت کسب و کار در قالب یک شرکت لازم است؟

در قانون هیچ منعی برای تغییر نوع شرکت وجود ندارد و ما می توانیم هر زمانی که خواستیم، با طی کردن مراحلی نوع شرکت خود را تغییر داده و به آن چیزی که بیشترین سود را برای ما دارد تبدیل کنیم.

به گزارش راوی امروز، برای آشنایی با این مراحل، اولین گام تهیه مدارک شامل شناسنامه و کارت ملی و گواهی سوء پیشینه است. سپس مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت ها و ثبت نام در سامانه irsherkat.ssaa.ir  و پر کردن اطلاعات فرم های مورد نظر. مراحل بعد نیز شامل موارد زیر است:

  1. سپس باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت 5 نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تایید شود.
  2. سپس مدت و موضوع فعالیت ، نشانی شرکت سرمایه شرکت قید شود.
  3. گام بعدی مشخص کردن سمت و نام شرکا و سهام هر یک از آنهاست . همچنین اگر شرکت شعبه ای دارد باید مشخصات آن معرفی گردد.
  4. در آخر پس از تایید اطلاعات باید اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری کنید.
  5. اساسنامه و شرکتنامه پیش فرضهایی دارند که باید آنها را پر کنید و سپس تصویر برابر اصل شده آنها را در سایت بارگذاری نمایید .
  6. بعد از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکتها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید.
  7. اقدام آخر بعد از تایید تمام مدارک شماره ثبت شرکت داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید .در آگهی باید اطلاعاتی در مورد نام شرکت ، نوع فعالیت مدت و اطلاعاتی از این دست را مطرح کنید.

آیا حوصله ثبت شرکت ندارید؟

برای این کار بد نیست کارتان را به کارشناسانی که سال هاست در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند؛ بسپارید. کارشناسان ثبت فردا تمامی مراحل کار را برایتان انجام خواهند داد و شما فقط کافی است که مدارک لازم را برای ما ارسال کنید. در کمترین زمان و با کمترین هزینه شرکت شما به ثبت خواهد رسید.

حتماً سعی کنید از ثبت بین المللی مادرید استفاده کنید

بر اساس قوانین ثبت بین المللی مادرید، برند ها باید طبق قوانین هر کشور ثبت شده و بعد از آن وارد مرحله ثبت برند بین المللی مادرید شوند. به عبارت دیگر برندی که می خواهد بین المللی به ثبت برسد ابتدا باید داخل کشور ثبت شده و بعد به صورت اتوماتیک با تعیین کشور مورد نظر مراحل ثبت بین المللی را طی کند. خوبی سیستم مادرید این است که هر متقاضی تنها با یک اظهار نامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی، می تواند برند خود را در ۸۵ کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید و یا هر تعدادی از آن ها که خواست ثبت کند.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم مهمترین مزیت ثبت مادرید، آسان، ارزان و موثر بودن آن است. یعنی با یک رضایت نامه به یکی از زبان های فرانسه، انگلیسی و اسپانیولی و مقداری هزینه ثابت به فرانک سوئیس، می توانید مطمئن باشید که از برند شما بر اساس مواردی که در فرم درخواست نوشته اید به طور کامل حمایت می شود. شاید مهمتر از آن، وقتی شما بخواهید مشخصاتی از قبیل نام، آدرس، مالکیت و غیره را تغییر دهید، کافیست فرم مخصوص را پر کرده و با پرداخت هزینه ای اندک از تغییر برندتان در کشورهای مورد نظر اطمینان حاصل کنید. در آخر باید گفت که سیستم ثبت بین المللی مادرید در واقع مجموعه ای از ثبت هایی است که توسط مقررات داخلی هر کشور ایجاد می شوند.

باید نوع شرکت خود را تغییر دهم. چگونه می توانم؟

شاید در زمینه تغییرات شرکت یکی از بیشترین سوال هایی که مطرح می شود این است که  تغییر نوع شرکت بعد از ثبت شرکت، در قانون پیش بینی شده است یا خیر؟ همین سوال باعث شده بسیاری از افراد برای ثبت شرکت خود را عقب بیندازند تا بهترین نوع شرکت را انتخاب کنند. زیرا می ترسند با انتخاب نوع شرکت نتوان آن را تغییر داد و تا آخر با همان نوع مجبور به ادامه شد.

اما این تصوری کاملا غلط است. در قانون هیچ منعی برای تغییر نوع شرکت وجود ندارد و ما می توانیم هر زمانی که خواستیم، با طی کردن مراحلی  نوع شرکت خود را تغییر داده و به آن چیزی که بیشترین سود را برای ما دارد تبدیلش کنیم و برای رسیدن به اهدافمان از آن استفاده کنیم.

برای اینکه در مورد چگونگی تغییر نوع شرکت آشنایی هر چند کمی پیدا کنید، به عنوان نمونه تغییر شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود را بیان می کنیم. باقی تغییرات نیز مانند همین تغییر بوده و می توانیم در صورت نیاز از آن استفاده کنیم. فقط فراموش نکنید در هر مرحله ای از تغییرات شرکت اگر به مشکل خوردید می توانید با کارشناسان موسسه مشورت کرده و بهترین راه را برای آینده تجارت خود استفاده کنید.

برای تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود اولین کاری که نیاز به انجام است، تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و راضی کردن افراد حاضر در مجمع عمومی است. بعد از آن باید مدارک زیر را برای ادامه مراحل تغییر آماده و آن ها را به اداره ثبت شرکت ها ارائه کنیم.

اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که تمام صفحات آن توسط هیات مدیره امضاء شده باشند

جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که تمام صفحات آن توسط شرکاء امضاء شده باشند

فتوکپی شناسنامه شرکای قدیم و جدید

اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت شرکت جهت حضور در مجمع عمومی فوق العاده با حد نصاب اکثریت تشکیل شده

بعد از ارائه مدارک ثبت تغییرات شرکت شما با موفقیت انجام شده است.

چگونه می توانم شرکت خود را از شهری به شهر دیگر منتقل کنم؟

ابتدا باید یک صورتجلسه تغییر آدرس تهیه کنیم و به اداره ثبت شرکت های شهر اول ارسال کنیم، بعد از آن مراحل تغییرات انجام می شود. بطور مثال آگهی تغییر آدرس صادر، بعد از حدود یک ماه آگهی انتقالی هم صادر می گردد و  بعد از حدود دو الی سه ماه پرونده کاملا به شهر جدید منتقل می شود. در کل دو آگهی شامل تغییر آدرس و انتقالی نیاز خواهیم داشت.

چه مدارکی برای اخذ کارت بازرگانی لازم است؟

در آخرین مرحله برای اینکه کارت بازرگانی شما صادر شود مدارک و شرایط خاصی مدنظر است که آن ها را به صورت موردی در ادامه آورده ایم.

  1. مدارک هویتی شامل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
  2. مدرک پایان خدمت
  3. داشتن حداقل سن ۲۳ سال
  4. اخذ مدرک گواهی سوء پیشینه
  5. داشتن عکس ۴×۶ پشت سفید
  6. اخذ پلمپ دفاتر که از سال آن بیشتر از ۲ سال نگذشته باشد.
  7. پرکردن اظهارنامه مربوطه
  8. مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  9. ارائه اصل مدرک و کپی سند مالکیت ۶ دانگ و یا اجاره نامه ملکی تجاری یا اداری
  10. داشتن کد اقتصادی جدید.
  11. اخذ مفاصا حساب مالیات (ماده ۱۸۶)
  12. گواهی حسن حساب بانکی و نداشتن چک برگشتی

آیا ثبت شرکت در مناطق آزاد برای من مزیتی دارد؟

ثبت شرکت در مناطق آزاد به دلیل مزیت های فراوانی که دارد می توانند در رشد و پیشرفت بسیاری از کشور ها مخصوصا کشور های در حال توسعه تاثیر زیادی داشته باشد. از مزایای آن می توان به مواردی چون معافیت های مالیاتی، جذب سرمایه های خارجی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، کسب درآمد ارزی و افزایش صادرات، دست پیدا کردن به فناوری های پیشرفته، جذب نقدینگی های سرگردان داخلی و کمک به کم شدن تورم، محرومیت زدایی از مناطقی که امکان رشد و توسعه بالقوه دارند و مواردی از این دست اشاره کرد. از همین رو سرمایه گذاری و ثبت شرکت می تواند اقدامی مهم در راستای پیشرفت خودمان و پیشرفت کشورمان باشد.

مدارکی که برای ثبت طرح صنعتی لازم دارید

بعد از اینکه اظهارنامه اینترنتی را پر کردیم باید مدارک زیر را به طور کامل به اداره ثبت طرح صنعتی تحویل دهیم.

  1. مدارک هویتی متقاضی و طراح، برای اشخاص حقیقی، کپی های شناسنامه و کارت ملی که برابر اصل شده باشند، برای اشخاص حقوقی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات که به صورت خوانا نوشته شده اند.
  2. اگر تقاضا توسط نماینده های قانونی صورت گرفته باشد، باید مدارک نمایندگی ارائه شود.
  3.  اگر طرح به صورت دو بعدی باشد باید یا پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی و یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه تهیه شود. این شکل های گرافیتی باید ابعادی حداکثر ۱۰*۲۰ سانتی متر داشته و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A۴ و با جوهر مشکی باشند. لازم به ذکر است که باید در هنگام تحویل اظهارنامه الکترونیکی طرح ها به صورت اسکن شده فرستاده شوند.
  4. اگر طرح به صورت سه بعدی باشد باید مثل نمونه دو بعدی، پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی آن باشد یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح.
  5.  هنگامی که طرح سه بعدی باشد امکان دارد مرجع ثبت بخواهد همراه اظهارنامه ماکت سه بعدی آن نیز تحویل داده شود. ماکت باید حد اکثر ۲۰*۲۰*۲۰ سانتی متر، با وزن حداکثر ۲ کیلوگرم و از ماده ای با دوام و فاسد نشدنی باشد.
  6.  باید برای به تاخیر انداختن انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی و تعیین مدت آن، در خواست کتبی به صورت اسکن شده و الصاق شده در پرونده الکترونیک داشته باشید.
  7.  اگر طراح نخواهد اسمش ذکر شود باید در خواست کتبی عدم ذکر اسم را به صورت اسکن شده و الصاق شده در پرونده الکترونیکی ارسال کند.
  8. رسید مربوط به پرداخت هزینه اظهار نامه. در صورتی که اظهارنامه شامل دو یا چند طرح باشدمانند رسید مربوط به به پرداخت هزینه های اضافی نیزباید ارسال شود.
  9. مدارک مربوط به حق تقدم باید همزمان با تسلیم اظهارنامه و یا حداکثر ۱۵ روز بعد از آن تاریخ ارسال شود.


دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار