فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به توافق صورت گرفته برای انتقال صنوف مزاحم تهران به قرچک گفت: قرارداد ۷۵۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی قرچک منعقد شده است.
به گزارش راوی امروز، بهمن خطیبی در برنامه تهران بیست اظهار کرد: آمار ساخت و سازهای غیرمجاز حریم شهر قرچک به ۵ درصد کاهش یافته است و نتیجه نظارت و ساماندهی دستگاههای مربوطه است.
وی با بیان اینکه قرارداد ۷۵۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی قرچک منعقد شده است، گفت: فاز نخست شهرک صنعتی قرچک به مساحت ۲۹۶ هکتار به طور کامل اجرایی شده و ۷۱۱ قرارداد در این شهرک به ثبت رسیده تا از این تعداد ۶۵۷ مورد وارد مرحله عملیاتی شده است.
خطیبی افزود: شهرک صنعتی شهرستان قرچک به دلیل استقبال صاحبان صنایع به توسعه نیاز دارد لذا در نظر داریم که نسبت به اجرای فاز دوم با استفاده از ۲۲ هکتار از اراضی ملی اقدام کنیم.
وی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، از سه ماهه دوم امسال کار انتقال صنوف مزاحم تهران به شهرک صنعتی قرچک آغاز می شود که این مهم سرآغاز توسعه همه جانبه اقتصاد شهرستان قرچک محسوب می شود.
هزینه 40 میلیاردی برای شبکه فاضلاب قرچک
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در حوزه آب شرب شهری در قرچک نداریم، افزود: پروژه آب و فاضلاب قرچک از مطالبات مهم مردم است که ساخت آن از سال ۹۴ آغاز شده است و نزدیک ۴۰ میلیارد تومان برای شبکه جمع آوری فاضلاب و خط انتقال آن تا کنون هزینه شده است.
خطیبی خاطرنشان کرد: قبل از تزریق آب سد ماملو به شهر قرچک شرایط آب شرب تا حدودی مشکل داشت اما اکنون، ec آب به ۱۱۰۰ رسیده و سلامت آب مشکلی ندارد، مگر مشکل موردی باشد که بررسی خواهد شد.
ایجاد شهرک سفال درقرچک به دلیل خاک مرغوب
وی با اشاره به اینکه قرچک از دیرباز از تأمین کننده های اصلی آجر استان بوده است، گفت: از کوره پزخانه های قرچک برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد چرا که ظرفیت مناسبی است.
وی افزود: با توجه به تدوین سند توسعه استان تهران، ایجاد شهرک سفال به دلیل خاک مرغوب از وظایف شهرستان قرچک محسوب می شود
شرایط پلاک های موات تسهیل می شود
وی با بیان اینکه حدود ۲۹۰ هکتار وسعت پلاکهایی است که در قرچک به عنوان زمین های موات هستند، افزود: این موضوع را سازمان ملی زمین و مسکن در کمیسیون های مختلف مطرح کرده تا شرایط تسهیلگرانه برای مردم ایجاد شود.
مترو در دشت ورامین منتفی شده است
فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اینکه پروژه مترو در دشت ورامین منتفی شده است، اذعان کرد: در سال ۸۵ مصوبه ای اخذ شد تا شرکت متروی تهران زمینهای در امتداد راه آهن را برای استفاده مردم دشت ورامین به مترو تبدیل کند اما بعدها این مصوبه با پیگیری راه و شهرسازی لغو شد.
وی افزود: اداره کل راه آهن، ۶ ریل باس در مسیر تهران به گرمسار تأمین کرده که از قرچک نیز عبور می کنند و قرار است تعداد ریل باس ها افزایش یابد.
دیدگاه ها :