کارمندان ایرانی؛ متحد شوید و انقلاب اسلامی را یاری کنید.
به گزارش راوی امروز، علیرضا سعیدآبادی فعال رسانه های محلی سراسر کشور و کارشناس ارشد روابط بین الملل که در حال حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند با اعلام این مطلب که برای اولین بار به صورت همزمان، با دو پژوهش پیرامون ساختارهای دولتی در کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، مدیریت، اقتصاد و حسابداری استکهلم سوئد شرکت کرده گفت: با دو پژوهش تحت عناوین”بررسی تاثیر نظام پیشنهادها بر مشارکت کارکنان در وزارت امور اقتصادی و دارایی” و “بررسی تاثیر پاداش بر عملکرد کارکنان در وزارت امور اقتصادی و دارایی”در کنفرانس بین المللی استکهلم سوئد شرکت کردم و توانستم گواهی های معتبر بین المللی (ضمیمه) را در هر دو زمینه کسب کنم.
وی با اشاره به این که این پژوهش ها را به عنوان پروژه های پایان دو دوره آموزشی به صورت افتخاری انجام داده و از همکاری دواطلبانه، صمیمانه و تاریخ ساز کارمندان و کارشناسان شاغل در تمامی بخش های ساختمان مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراحل توزیع گروهی پرسشنامه ها و تبیین اهداف پژوهشی به صورت حضوری، پاسخ دهی و جمع آوری بی واسطه آن ها برخوردار بوده است افزود: نتایج حاصل از این پژوهش ها با توجه به واقعی و علمی بودن تمامی مراحل انجام کار و کسب تاییدیه های این کنفرانس معتبر بین المللی، ضعف هماهنگی بین نظام های جدید اداری و ساختارهای دولتی را نشان می دهد.
علیرضا سعیدآبادی که سابقه سال ها کار آموزشی درحوزه صنعت و فعالیت دولتی در وزارتخانه های آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی را دارد و بخشی از تجارب و آموخته های اداری خود را مرهون کارمندان، کارشناسان و نخبگان این وزارتخانه ها می داند ضمن با اهمیت دانستن نتایج این دو پژوهش برای جامعه علمی و اداری کشور به مهم ترین این دستاوردها از نگاه خود پرداخت و گفت: اول، بی نظیر بودن این دو پژوهش در سطح سازمان های دولتی است که با توجه به پایان عمر دولت یازدهم، از نتایج آن دولت آینده در صورتی که عمل گرا باشد می تواند در بازسازی ساختارهای اداری استفاده کند.
دوم، به تعبیر من، لشگر بی فرمانده و فرمانده بی لشگر هر دو محتوم به شکست هستند. پیام اداری این دو تحقیق این است که بدنه کارمندی و کارشناسی دولت باید هویت و جایگاه اداری زیبنده این نظام سیاسی را بیابد.
سوم، عدم تناسب بین نظام های جدید مدیریتی و ساختار اداری دولت به دلیل بومی نشدن مفاهیم وارداتی در کشور است و این که برخی از سازمان های دولتی با وجود سرمایه های غنی انسانی خود، توان هضم و مدیریت تحولات جدید سازمانی را ندارند.
چهارم، سازمان های روزآمد همانند جزیره های جدا از هم نیستند و ساختارهای پیشرفته اداری، یک کل یکپارچه و جدانشدنی را می سازند درحالی که دولت ها به عنوان نهاد اجرایی حاکمیت در ایران فاقد راهبرد ملی و برنامه های کلان و بلندمدت اداری هستند.اجرای سلیقه ای قوانین از معضلات ذینفعان سازمان های دولتی در ایران است. وقوع انقلاب اداری، ضرورت ساختاری زمانه ما برای تحقق اهداف والای انقلاب شکوهمند اسلامی است.
پنجم، این که این گونه فعالیت های پژوهشی شروعی هستند برای برقراری رابطه همه جانبه و معنادار بین جامعه اداری و علمی کشور تا این که نخبگان اجرایی و فکری بتوانند با حفظ جایگاه مستقل هر دو بخش به ارتقای توان اداری و دانشگاهی ایران و توسعه پایدار جامعه بیش از گذشته کمک نمایند.
وی با تاکید مجدد بر اهمیت نقش کارمندان و کارشناسان در ساختار اداری با توجه به جمعیت چند میلیونی که در دولت دارند گفت: بیایید همه با هم باور کنیم”این ما هستیم که به مناصب اداری اعتبار می دهیم.”چه بسا کسانی که در جایگاه های بالای اداری هستند و به دلیل ناکارآمدی نظام انتصابات در کشور، اعتبار و ویژگی های فردی برخی از زیردستان خود را نیز ندارند و متاسفانه کسانی که جایگاه اداری بالا ندارند اما حتی از هر رئیس دولتی شایسته تر و برتر هستند. وابسته نبودن فعال سیاسی به اشخاص و بر روی پاهای خود ایستادن، شاخص کلیدی است که در فضای سیاسی ایران و حتی در انتخاب های مردم ما گم شده است.
اگر شورای نگهبان قانون اساسی، رجل سیاسی را محدود به مقامات نمی کرد کسانی با افکار، تجارب، برنامه ها، اراده پولادین و استقلال عمل ما که در هشتاد میلیون جمعیت ایرانی کم نیستند و از جنس مطالبات مردم هستند می آمدند و قدرتمندانه دولت دوازدهم را بهتر از دولت های گذشته تشکیل می دادند. من صفت بهتر بودن نسبت به گذشته را به خاطر داشته های مردمی و پویایی انقلاب اسلامی که بیشتر از گذشته شکوفا می شود بکار بردم و این را مقایسه ای منطقی و غیراغراق آمیز می دانم.
البته اثر پیشرفت زمان در آن یکی از پیش فرض هاست. باور عمیق ما؛ فعالان نهضت مستقل ها در ایران که در متن آن رسانه های محلی سراسر کشور قرار دارند این است که رجوع به سناریوی تکراری بازی با چهره های ثابت، نادیده انگاری سرمایه های انسانی بلااستفاده هشتاد میلیون ایرانی است که در انقلاب اسلامی پرورش یافته اند. بیایید به نخبگان فکری مستقل از اشخاص مجال دهیم و به آنها اعتماد کنیم.
شایان ذکر است علیرضا سعیدآبادی پژوهشگر، نویسنده و فعال رسانه های سراسر کشور به عنوان دانش آموخته برتر دانشگاه شهید بهشتی، برگزیده دولت در سال ۱۳۸۶ و کارشناس برگزیده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح ملی در همان سال، مدیر مسئول نشریات پیام بانوان تا سال ۱۳۷۵، آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش تا سال ۱۳۸۴ و وفا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۶، نماینده معاونت امور حقوقی و مجلس در دفتر تحقیقات و پژوهش ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۴ و عضو شورای راهبردی امور ایثارگران وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۵ و کاندیدای مردم تهران در نهمین و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.
دیدگاه ها :