رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری در یادداشتی به بررسی ریشه ها و آثار گرایش به مصرف کالای خارجی پرداخته و با اشاره به نقش مهم سازمان تبلیغات اسلامی در ترغیب مردم به حمایت از کالای ایرانی، برنامه های این سازمان برای توسعه فرهنگ خرید کالای ایرانی را تشریح کرد.
به گزارش راوی امروز، حجت الاسلام علی کنگرلو در این یادداشت نوشت:
«یکی از مهمترین چالشهای فرهنگی موجود در جامعه ما «اسطوره کیفیت کالای خارجی» است؛ پدیدهای که مانند بسیاری از چالشهای فرهنگی دیگر علاوه بر ریشه تاریخی با ابزار قوی رسانه و از راه تبلیغات گسترده کالاهای خارجی در ذهن اغلب افراد ایرانی جای گرفتهاست.
«دلبستگی به تولیدات بیگانه» امری است که رهبر فرزانه انقلاب از آن به «آفت اجتماعی» تعبیر میکنند. آفتی که در دوران طاغوت و دورانهای ظلمانی گذشته ریشه دارد.
با این تفاوت که ما در آن دوران به طور مطلق وابسته به قدرتهای دیگر بودیم و خودمان هیچ تولیدی نداشتیم، اما امروز گرایش به سمت و سوی کالای خارجی و تفاحر به مارکهای معروف با وجود تولیدات مرغوب و مطلوب داخلی، یک بیماری است؛ بیماریای که باید علاج شود.
لذا برای علاج این بیماری شبکه تبلیغی اعم از روحانیون، مبلغین، مداحان، مربیان قرآنی می بایست آثار فرهنگِ بی توجهی به کالای ایرانی و رغبت به کالای خارجی در رشد بیکاری جوانان و مشکلات و آسیب های فراوان فرهنگی و اجتماعی را برای مردم تبین کنند.
در این زمینه اداره تبلیغات اسلامی شهرری برنامه هایی در راستای تبین و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری دارد.
تشکیل جلسات با روحانیون مستقر، مبلغین بومی، مداحان و مربیان و تبین راهکارهای تبلیغی و آموزشی فرهنگ آگاه سازی اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه ها، مدارس، حوزه ها و دانشگاه ها در بیان مزایای خرید کالای ایرانی، آموزش برای انتخاب بر اساس کیفیت کالا، بیان تجربیات کشورهای پیشرفته در توجه به تولید ملی، ارتقای کیفیت کالای ایرانی توسط تولیدکنندگان از جمله برنامه های این اداره در سال 97 است.»
دیدگاه ها :