خانه » استان‌ها » اختصاص تنها یک درصد نیاز اعتباری احداث متروی اسلامشهر در بودجه
  • سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳ - 2025 7 January

استان‌ها // 16 ژانویه 2018  ,  09:59  // کد خبر : 13471
رئیس شورای شهر اسلامشهر خبر داد: اختصاص تنها یک درصد نیاز اعتباری احداث متروی اسلامشهر در بودجه

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: احداث متروی اسلامشهر بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها یک درصد آن در بودجه سنواتی کشور اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش راوی امروز، علی‌رضا مهرپویان‌طارانی افزود: احداث متروی اسلامشهر بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها ۲۲ میلیارد تومان معادل یک درصد اعتبار موردنیاز طرح در بودجه سنواتی کشور اختصاص پیدا کرده و اگر این مبلغ هم به‌طور کامل تخصیص یابد و به مرحله اجرای پروژه وارد شود، می‌تواند اثرگذار باشد؛ به‌طور یقین جذب سرمایه‌گذار برای این موضوع یکی از مهم‌ترین سناریوهای مدنظر شورا و شهرداری در آینده است.

مهرپویان‌طارانی تأکید کرد: بحث توسعه حمل و نقل عمومی این کلان‌شهر، با توجه به هزینه سنگین تهیه اتوبوس، نیازمند تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت یا یارانه‌های مناسب است، که اگر این اعتبارات تحقق نیابد، قطعاً توسعه و نوسازی این ناوگان به اتفاقی دور از ذهن تبدیل خواهد شد.

وی افزود: سال‌ها است که عبور یکی از خطوط مهم ریل راه‌آهن کشور از داخل شهر اسلامشهر، این شهر را به قسمت تقسیم کرده و پدیده‌ای به نام پشت خط ایجاد کرده، که برای اهالی و خانه‌های آن‌سوی خط راه‌آهن، یعنی خطر ناشی از وجود راه‌آهن، کاهش شدید ارزش املاک و ایجاد شکاف اجتماعی در منطقه، مشکل ترد دو عبور و مرور شهروندان به همراه داشته است.

نماینده مردم در پارلمان شهری تأکید کرد: مدت‌ها است پیگیری‌های جدی از سوی مسؤولان شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی شهر برای انتقال این خط از داخل اسلامشهر انجام‌شده و حتی قانون نیز حمایت‌کننده این خواسته به‌حق مردم بوده، اما به‌واسطه مواضع مسؤولان راه‌آهن وزارت راه و شهرسازی، تحقق این مطالبه عمومی همچنان نیازمند انعطاف در دیدگاه‌های مسؤولان کلان کشور و مصوبه هیأت‌دولت است.

مهرپویان‌طارانی به فارس گفت: به‌تازگی عملیات چهار خطه کردن راه‌آهن شهری یا تراموای پرند در کنار راه‌آهن قدیمی اسلامشهر و همچنین توسعه بارانداز و بندر خشک اسلامشهر به دغدغه‌ای جدی‌تر برای ساکنان این شهر تبدیل‌شده که به نظر می‌رسد در صورت تکمیل، می‌تواند انتقال خطوط راه‌آهن به خارج از شهر را شبیه رؤیایی دست‌نیافتنی کند.

وی افزود: انتقال خط راه‌آهن یعنی ایجاد ارزش‌افزوده برای املاک راه‌آهن و در نقطه مقابل افزایش امنیت برای ساکنان حریم این محور، بهبود وضعیت اجتماعی، حذف شکاف اجتماعی محله‌های منتهی به خط راه‌آهن و فراهم‌شدن مقدمات مورد نیاز برای تکمیل کمربندی شمالی شهر است.



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار