گروههای طرفدار حفظ حریم خصوصی نسبت به گزارش سوءاستفاده کمپانیهای تبلیغاتی از نوع اموجیهای برگزیدهشده توسط کاربران واکنش نشان دادند.
سپس از روی این اموجیها سلایق و علایق کاربر را تشخیص داده و متوجه میشوند فلان کاربر چه خصوصیات اخلاقی دارد.
مثلا اگر یک کاربر از اموجی پیتزا زیاد استفاده کند، میتواند تبلیغات مربوط به پیتزا دومینو را دریافت کرده و احتمال اینکه پیتزا دومینو بخرد، زیاد است.
به گفته گروههای طرفدار حریم خصوصی کمپانی توئیتر از سال 2016 بدین سو به کمپانیهای تبلیغاتی اجازه ردیابی اموجیها را داده است.
کمپانیهای مذکور با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی اموجیهای ردیابی شده را آنالیز کرده و از طریق آن به الگوی تبلیغاتی آنلاین دست پیدا میکنند.
کمپانیهای تبلیغاتی میگویند هم به نفع کاربر و هم به نفع برندها است تا تبلیغ درست را به فرد مورد نظر برسانند.
دیدگاه ها :