خانه » اقتصاد و تجارت » ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند با اعلام کد رهگیری
  • پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 13 June

اقتصاد و تجارت // 5 مارس 2023  ,  11:00  // کد خبر : 73281
ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند با اعلام کد رهگیری

سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد، بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان تا قبل از نیمه اسفندماه جاری با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی نسبت به ثبت‌نام، کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت‌تکفل اقدام کنند؛ زیرا ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند منوط به اعلام کد رهگیری خواهد بود.

سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد، بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان تا قبل از نیمه اسفندماه جاری با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی نسبت به ثبت‌نام، کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت‌تکفل اقدام کنند؛ زیرا ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند منوط به اعلام کد رهگیری خواهد بود.

به گزارش راوی امروز، ارائه کد رهگیری؛ که توسط پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به گوشی تلفن همراه وی ارسال می‌شود، از روز دوشنبه مورخ ۱۵‏/۱۲‏/۱۴۰۱ برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی است.

براساس این گزارش، کد رهگیری ضمن اینکه توسط پزشک معالج‏ به بیمار اعلام می‌شود، همزمان در قالب پیامک به شماره تلفن همراه متعلق به بیمار نیز ارسال خواهد شد؛ در صورتی که کد رهگیری به هر دلیلی مفقود یا فراموش شد، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان ← خدمات سلامت الکترونیک ← نسخ الکترونیک من، کد رهگیری را رویت کند.

اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن “تامین من” که تنها اپلیکیشن مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است نیز امکانپذیر خواهد بود؛ همچنین امکان دریافت مجدد کد رهگیری از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه (EP) اقدام به نسخه‌نویسی کرده باشد، فراهم شده است.

از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه کارت ملی و کد رهگیری نیز به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و…) جهت دریافت خدمت الزامی بوده و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود؛ با اجرایی شدن این فرایند از سوءاستفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران نیز جلوگیری خواهد شد.

از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و…) برای دریافت خدمت الزامی بوده و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود

براساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان برای کلیه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه‌شدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است و این افراد در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، باید در اسرع وقت با ورود به این سامانه به نشانیes.tamin.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری بوده و در خصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که فاقد شماره تلفن به‌نام خود هستند نیز کد رهگیری به تلفن ثبت شده بیمه‌شده اصلی ارسال خواهد شد.

ارسال پیامک کد رهگیری به تلفن همراه بیماران، مستلزم ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن دعوت از همه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی برای ثبت‌نام در این سامانه و بهره‌مندی از خدمات متنوع این سازمان، به تمامی بیمه‌شدگانی که پیش از این در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، توصیه می‌کند با ورود به این سامانه، شماره تلفن همراه به‌نام خود (در این سامانه) و اطلاعات مربوط به افراد تحت تکفل خود را بررسی و درصورت نیاز به تغییر شماره، اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

براساس این گزارش، برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، متقاضیان پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه به نشانی es.tamin.ir می‌بایست از طریق انتخاب گزینه “ثبت‌نام” و ورود اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراهی که مالکیت آن متعلق به فرد متقاضی باشد، اقدام کنند. فیلم‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات غیرحضوری نیز در همین سامانه و نیز سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانیwww.tamin.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.

مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تلفن ۱۴۲۰ نیز آماده پاسخگویی شبانه‌روزی به سوالات احتمالی مخاطبان خواهد بود.

سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است. این سامانه بصورت ۲۴ ساعته در کلیه ایام سال پاسخگوی مخاطبان در حوزه‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار