خانه » استان‌ها » تشریح عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ورامین در سال جاری/ فایل صوتی
  • شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - 2023 1 April

استان‌ها // 6 فوریه 2023  ,  21:20  // کد خبر : 72732
تشریح عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ورامین در سال جاری/ فایل صوتی

محمود داوودی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ورامین از عملکرد سال جاری این اداره سخن گفت.

محمود داوودی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ورامین از عملکرد سال جاری این اداره سخن گفت.

به گزارش راوی امروز، پنجمین روز سلسله نشست‎های «شورای اطلاع‌رسانی و نهضت جهاد تبیین شهرستان ورامین»، به همت روابط‎عمومی فرمانداری ویژه این شهرستان، با حضور محمدرضا گیتی پژوه رئیس امور منابع آب، محمود داوودی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک، محمدرضا کریمی رئیس اداره امور کتابخانه‎ها و علی عباسی رئیس اداره آموزش‎وپرورش شهرستان ورامین، عصر دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ با ارائه گزارش عملکرد به اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار شد.

مهم‎ترین نکات مطرح شده رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ورامین این‎چنین بود:

از چهار وظیفه اصلی اداره ثبت اسناد و املاک می‌توان به املاک، اسناد، اجرا و ثبت شرکت‌ها اشاره کرد که در حال حاضر بیش از یک‎صد هزار پرونده در این اداره وجود دارد.

از ابتدای سال تا بهمن‌ ماه بیش از ۹ هزار فقره سند صادر شده‌ است.

در زمینه عملیات بازداشت و محاکم قضایی ۱۸۳۳ مورد بازداشت و ۱۶۰۸ مورد رفع بازداشت صورت گرفته‌ است.

شهرستان ورامین ۲۱ دفتر ثبت اسناد رسمی، ۱۱ دفتر ثبت ازدواج و ۹ دفتر ثبت طلاق دارد.

۱۷۰۰ فقره ازدواج و ۸۲۵ فقره در سال جاری به ثبت رسیده‌ است.

کل دفاتر ثبت اسناد و همه‌ مراحل کاری این اداره به صورت تمام الکترونیکی شده است و تمامی پرونده‌های فیزیکی به طور کامل حذف شده‌اند.

طرح کاداستر یا همان حدنگاری و صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی و ملکی در روستا‌ها در حال انجام است.

مشروح این گزارش را اینجا بشنوید:



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار