خانه » استان‌ها » یادداشت یک نابینا در تجلیل از خبرنگاران حامی معلولان
  • سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 22 October

استان‌ها // 8 آگوست 2021  ,  11:00  // کد خبر : 62149
به‎مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار/ یادداشت یک نابینا در تجلیل از خبرنگاران حامی معلولان

«فرزانه عظیمی» شاعره نابینا متخلص به غزل که خبرنگار، گوینده و دکلماتور، وکیل پایه یک دادگستری و استاد زبان انگلیسی نیز هست، در یادداشتی، ضمن تجلیل از خبرنگاران حامی معلولان، از عموم اصحاب رسانه خواست تا بیشتر به مشکل های ریز و درشت این قشر آسیب پذیر بپردازند.

«فرزانه عظیمی» شاعره نابینا متخلص به غزل که خبرنگار، گوینده و دکلماتور، وکیل پایه یک دادگستری و استاد زبان انگلیسی نیز هست، در یادداشتی، ضمن تجلیل از خبرنگاران حامی معلولان، از عموم اصحاب رسانه خواست تا بیشتر به مشکل های ریز و درشت این قشر آسیب پذیر بپردازند.

به گزارش راوی امروز، «فرزانه عظیمی» در یادداشت خود برای تجلیل از خبرنگاران حامی معلولان نوشته است:

«با نگاهی به تقویم کشورمان، درمی‌یابیم که ۱۷ مردادماه هر سال، به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.
خبرنگاران، مبارزان جبهه حق و آگاهی که سلاحشان قلمشان است، زبان گویا و چشم بینای مردمند و خواسته‌ها، مشکلات و دغدغه‌های آنان را منعکس می‌کنند.
بخشی از همین مردم که خبرنگاران چشم و گوششان هستند و واسط بین مردم و مسئولانند، افراد دارای معلولیت هستند.
قشری که دغدغه‌هایشان، چندین برابر سایر مردم است، چراکه علاوه بر مسائلی که عامه مردم با آن‌ها مواجه هستند، درگیر خواسته‌ها و مشکلات مضاعفی هستند که نیاز دارد صدایشان به مسئولان برسد.
اینجاست که خبرنگاران، می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند و پس از شناخت خواسته‌های این قشر، به انعکاس آن‌ها بپردازند و سبب شوند که این قشر، بتواند پیگیر مطالبات به حقش از سوی مسئولان مربوطه باشد.
ضمن تبریک این روز به خبرنگاران عزیز، به‎خصوص خبرنگاران گرامی منطقه جنوب شرق استان تهران، بر خود واجب می‎دانم که به بهانه این روز، تشکر ویژه‌ای از پیشکسوت عرصه رسانه این دیار، استاد علی‌رضا مهدی‎زاده گرامی داشته باشم که به‌حق، در این منطقه و سطح استان تهران و کشور، توجه ویژه‌ای به افراد دارای معلولیت و خواسته‌ها و دغدغه‌هایشان داشته، بارها زبان گویای این قشر بوده، صدایشان را به مسئولان رسانده و خواسته‌هایشان را بازتاب داده‌ است.
چندتن از خبرنگاران دیگر منطقه ازجمله اسماعیل تاجیک‎‎‎‎‎نوری(خبرگزاری صداوسیمای شهرستان پیشوا)، رضا دهقان(ورامین‎‎‎‎‎پرس)، مجید میثمی(دشت ورامین)، احمدعلی تات(خبر ورامین)، رضا مهابادی(صدای وارنا)، احمد شوری(خبرگزاری تسنیم)، سیدحسن دلاوری(اخبار ورامین)، سیدمحمد دلاوری(۲۰:۳۰ ورامین)، محمد خانی(خبر معتبر)، حسین ابویسانی(وارنا نیوز)، علی‎رضا فرجی(اخبار ویژه)، مالک عبادی(پیک استان)، مجید بذرافشان(خبر ویژه ورامین)، اسماعیل جوادی(اخبار قرچک)، مهدی آذرشب(صدای ورامین) و رسانه‎‎‎‎‎های آفتاب پیشوا، پیشوایی‎ها، کهن‎‎‎‎ک‎‎‎‎‎پرس، اخبار پیشوا و دیگرانی که شاید سهوی از قلم افتاده‎اند نیز کم‎وبیش، مشکل‎های این قشر محروم و کم‎تر برخوردار را انعکاس داده‎اند.
در این میان، اگر این عزیزان و سایر خبرنگاران محترم، نه صرفاً در روزهای خاصی نظیر روز جهانی معلولان یا روز جهانی عصای سفید، بلکه در ایام دیگر سال نیز به بازتاب مشکل‎های این قشر بپردازند، این افراد راحت‌تر می‌توانند در صدد پیگیری مطالبات به حقشان برآیند.
دلیل این خواسته به‎حق معلولان، به‎خصوص در منطقه جنوب شرق استان تهران(شهرستان‎های ورامین، قرچک و پیشوا) این است که بی‌توجهی از سوی مسئولان نسبت به معلولان، بیداد می‌کند.
مشکل‎های عدیده‌ای از قبیل عدم مناسب‌سازی اماکن و معابر و اداره‎ها برای تردد معلولان، مشکل اشتغال و عدم اجرای قانون استخدام ۳ درصدی معلولان در اداره‎های دولتی و عمومی، عدم اختصاص بودجه مربوط به استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی که در قانون برای این افراد در نظر گرفته‌شده، و ده‌ها مشکل دیگر بر سر راه این افراد وجود دارد.
همان‎طور که بیان شد، چندتن از خبرنگاران منطقه و استاد مهدی‎زاده، بارها از طریق انتشار اخبار حوزه معلولان، نقدهایی نسبت به مسئولان مطرح کرده‌اند و همچنین نقدهایی توسط خود معلولان به مسئولان را انتشار داده‎اند.
از طرفی تهیه‌کنندگی سلسله برنامه‌های صدای امید، اولین ویژه‌برنامه معلولان جنوب شرق استان تهران که توسط خود افراد دارای معلولیت ساخته و اجرا می‌شود و با رویکرد نقادانه، مشکلات این قشر را در این منطقه مورد واکاوی قرار می‌دهد، همین استاد مهدی‎زاده است که با حمایت و پشتیبانی ۱۴ ماهه خود، ثابت کرده‌ که آماده هرگونه تعامل با این افراد است و خواسته‌هایشان را حق مسلمشان می‌داند و برای انعکاس آن‌ها، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
به‎هرحال، ضمن عرض تبریک مجدد به همه خبرنگاران کشور و تشکر از تلاش‌هایشان، جامعه معلولان آرزو دارند که اصحاب رسانه، همواره در راستای احقاق حق و عدالت قلم بزنند.
بنده به‌عنوان نماینده کوچکی از جامعه معلولان جنوب شرق استان تهران، بار دیگر از خبرنگاران محترم تقاضا دارم که اندکی تعامل خویش را با معلولان بیشتر کرده، خواسته‌های آنان را شناسایی کرده و به بازتاب آن‌ها بپردازند تا دعای خیر این جماعت خاص و خانواده‎هایشان، شامل حالشان شود. روزشان مبارک و قلمشان مانا».



دیدگاه ها :



 
 

آخرین اخبار